Renovering av glasgång till och med 11 oktober

Publicerad 20 september 2024

Hej alla som hyr bassängtid!
Vi ska få nytt tak vid ingång 12B och nya glas i vår glasgång, därför måste vår huvudentré 12B vara stängd tom 11/10. (Se nedan mejl från Charlotte) Skyltar hur man ska gå osv finns uppsatt. Detta kom till oss igår, (240919) så väldigt kort varsel. Under renoveringstiden av glasgången ska vi använda den ingång vi gått genom tidigare vid den stora renoveringen, nämligen källardörren. Runt huset vid källaren och ta trappen till höger direkt upp till bassängen. För de som behöver hiss går det till en början bra att ta hissen från källarplan upp till plan 1 och gå genom glasgången, då de kommer börja utomhus med entrétaket. Längre fram när de är i glasgången och arbetar får man använda nödutgången vid bassängen mellan omklädningsrum och bassäng (altanen) om man inte har möjlighet att gå i trappan.  Då får ansvarig för gruppen öppna upp nödutgången inifrån. OBS! Se till att nödutgången är stängd och låst när du lämnar om du använt den in/utgången till din grupp. Där kommer finnas handduk och tossor vid nödutgången, ta med skorna in i omklädningsrum med tossor på för att minska smuts som kommer in till bassängutrymmet. Ledsen för alla problem det orsaker er.
_______________________________________________________
Pernilla Lewander Barnhabiliteringen Halmstad Telefon: 035-13 45 89 E-post: pernilla.lewander@regionhalland.seBesöksadress: Lasarettsvägen 2, 30185 Halmstadwww.regionhalland.se

Från: Svensson Charlotte E ADH HFS HAB <Charlotte.E.Svensson@regionhalland.se>
Skickat: den 19 september 2024 12:53
Ämne: renovering av glasgång

Hej,

Från och med i eftermiddag, torsdag 19 september kommer vår huvudingång att vara stängd pga renovering av glasgången,

byte av glasparti, tak, el mm.

Vi skyltar om och hänvisar patienter till ingången där team norr sitter.

De som ska till bassängen och som inte kan gå i trappor få gå in till bassängen via nödutgången.

Renoveringen planeras vara klar 11 oktober.

Med Vänliga Hälsningar

Charlotte Svensson, Marie Abrahamsson