Stödpersoner

Någon att tala med

Omgivningen har ofta svårt att förstå de fysiska och psykiska problem som bröstcancer innebär och ofta vill man inte belasta närstående med sin oro och ångest. Att få tala med någon som själv har genomgått bröst-cancerbehandling, där man möter förståelse och igenkännande, är ett värdefullt stöd.

Önskar du tala med någon av föreningens stöd- och kontaktpersoner - Välkommen att ringa!
Louise Larsson - Ullared, telefon: 0761 06 65 18
Eva Johansson - Kungsbacka, telefon: 0709 42 14 54
Dagmar Busch - Laholm, telefon: 0705 36 34 17
Monica Weiland, Varberg, telefon: 0702 93 61 58
Helena Nyman Bengtsson - Falkenberg, telefon: 070-252 94 75 (inriktning mot yngre/unga) och ansvarig för verksamheten.
Göran Asplund - Halmstad, närståendestödjare, telefon: 073-058 05 07
Viktigt att veta - vi har tystnadsplikt

Vill passa på att slå hål på myten om - att man "bara" kan ringa när man nyss har fått besked - det stämmer inte. Livet erbjuder både med- och motgångar och dessa kommer och går. Orkar du inte själv ta kontakt, be någon annan ringa så hör vi av oss i stället. Läs gärna mer om stödpersoner på Bröstcancerförbundets hemsida.

Läs gärna intervju med Helena och Monica. https://brostcancerforbundet.se/berattelser/vi-stodpersoner-behovs/